Probthemes.com

Katkılarıyla

10 Haziran 2014 Salı

Röportaj | Ahmet Selim Kul

Kramponlu Pisagor'da röportaj serimiz devam ediyor. Bugünkü röportaj konuğumuz Habertürk gazetesi Fenerbahçe muhabiri Ahmet Selim Kul. Dünya Kupası hakkında görüşlerini aldığımız Ahmet Selim Kul'a şimdiden teşekkürlerimizi sunarız.Keyifli bir röportaj sizleri bekliyor. İyi okumalar :) 


1. Sizce 2014 Dünya Kupası'nın favorisi kim ? Neden favori ?

Favorinin olmadığı Dünya Kupası demek sanırım en doğrusu. Ama bunun sebebi çok iyi takımların olması değil birçok favori olabilecek takımın çok soru işareti barındırması. Genç Brezilya üzerindeki baskı, İngiltere’nin vahim hali, İspanya’nın sahip olduğu Barcelona ekolünün son iki yılda başına gelenler, sonunu bir türlü getiremeyen Hollanda, istikrarsız Portekiz, “dünyalı Messi’li” bir türlü patlayamayan Arjantin, o eski hallerinden eser olmayan Fransa ve İtalya… Bunun gibi birçok soru işareti var ortada. O yüzden bir favori belirlemek zor. Tabii illa bir şey söylemek gerekirse bir yarı finalin Brezilya-Almanya olacağını düşünüyorum. Ekstra bir sürpriz olmazsa diğer taraftan da Arjantin finale gelir. Arjantin’in yanına tabii ki Brezilya yakışır ama kimin kazanacağını tahmin edeceğim diye kafayı yemek yerine bu unutulmaz finalin heyecanını yaşamayı tercih ederim.

2. Bu turnuvanın sizce sürpriz takımı hangi takım olur ?

Herkes turnuvanın sürpriz takımının Belçika olacağını söylüyor. Lakin Belçika’nın bu kadroyla yakalayacağı başarıya sürpriz demek bana komik geliyor. Portekiz’den, İtalya’dan, Fransa’dan (İsimlere saygıdan daha iyi demesem bile) daha potansiyelli kadroları var. Sürpriz takım bana göre ekstra sempati duyduğumuz Bosna olur. Çeyrek finalde karşılarına Almanya çıkmıyor olsa 2002’de Türkiye’nin yaptığını yapacaklar derdim ama maalesef bizim kadar şanslı değiller.


3. Dünya Kupası'nda olmuyor diye üzüldüğünüz takım hangisi ?

Dünya Kupası’nda olmadığı için üzüldüğüm bir ülke yok. Çünkü kıtalardan alınan takım sayısı değişmeyeceği için misalen Asya kıtasından İran yerine kim gelirse gelsin benim için farketmeyecekti. Burada “Ama İbrahimovic’li İsveç olsaydı çok güzel olurdu” sözü pek klişe. Ben şahsen turnuvadaki herhangi bir Avrupa takımına değişmem İsveç’i.

4. Gol kralı sizce kim olur ?

Bir takımın maksimum 6 maç yapacağı bir turnuva için gol kralı tahmini yapmanın çok sağlıklı olduğunu düşünmüyorum. Burada oyuncunun kalitesinden çok maçlık performanslar gol kralını belirliyor. 4-5 golle kral olabiliyorsun mesela. Hele hazırlık maçlarında bizi telaşa düşüren kısır futbollar oynanırsa stoperler bile yarışa girer.

5. Ölüm grubu olan İngiltere, İtalya, Uruguay ve Kosta Rika'nın bulunduğu D Grubu hakkında ne düşünüyorsunuz ? 

Bence C Grubu güçlerin yakınlığı ile birlikte daha ölüm grubu olmakla birlikte Uruguay modasının bu turnuvada bitebileceğini düşünüyorum. Artı şanssızlıkları, defansif oyunda daha ön plana çıkan İngiltere ve İtalya var önlerinde. Kosta Rika grubun son maçta kader belirleyeni olabilir en fazla. Avrupalılar burada avantajlı.


6. Ülkemizi Dünya Kupası'nda temsil edecek olan Cüneyt Çakır hakkında ne düşünüyorsunuz ? Final maçı yönetebilir mi ?

Cüneyt Çakır’ın hem Türkiye’de hem de yurtdışında iyi bir hakem olduğunu düşünmüyorum. Final için turnuva performansı önemli. Ama muhtemelen beni yanıltmaz ve finali yönetemez.

7. Ev sahibi Brezilya'nın turnuva şansı hakkında ne düşünüyorsunuz ?

İşleri zor. 195 milyon kenetlendi bile diyemeyecekler mesela. Ülke sıkıntılı durumda. Yaşanan olaylar bir kenera hazırlık maçlarında ıslıklandıkları bile oldu. 2. Tur’da muhtemelen İspanya, sonraki turda bence Kolombiya veya İngiltere ve yarı finalde de yüksek ihtimal Almanya var önlerinde. Evet çok olumsuz konuştum ama aynı zamanda bu harika bir şampiyonluk öyküsüne benziyor.

8. Dünya Kupası'nda yer almayan veya sakat oyunculardan hangisini daha çok izlemek isterdiniz ?

Bu soru birazcık “Tuttuğun takımda hangi oyuncuyu görmek istersin” sorusu gibi. Elbetteki tüm iyi oyuncuların o turnuvada olmasını ister insan. Ama turnuvayı güzel yapan da bu durum. Sakatlıklar, seçilmeyenler… Oraya giden her 23 oyuncunun yapacağı maçları izleyeceğiz ve benim geride kalanlara karşı çok fazla düşüncem yok. Dedim ya turnuva olgusu tam olarak bu. Takımların başarı-başarısızlık durumlarına göre yorum yaparız sonradan ne de olsa. Ya da ahlanır vahlanırız “X isim sakatlanmasaydı var ya” diye…

9.  Brezilya'daki siyasi olaylar Dünya Kupası'nın önüne geçer mi ve son olarak bizleri sizce nasıl bir turnuva bekliyor ?

Sanırım bizleri lanetli bir turnuva bekliyor… Brezilya’da yaşanan olayların her ne kadar çok fazla detayını bilmesem de bu olaylar turnuvanın önüne geçebilecek kadar ciddi görünüyor. Belki alakası yok diyenler olabilir ama Katar-FIFA-Platini-Rüşvet olayının bile ben bu turnuvayı etkileyeceğini düşünüyorum. Fazlaca yaşanan sakatlıklar da cabası. Tarihin olumsuz anlamda en ilginç Dünya Kupası olabilir. Futbolcu doğanların ülkesi Brezilya kupa kaldırırken stad dışında polisle halk çatışıyor olabilir. Organizasyonda aksaklık yaşanmayacağı da garanti edilmiyor ayrıca. Bugünlerde olumlu haberlerden çok olumsuz haber geliyor Dünya Kupası ile ilgili. Mesela bu kadar yazdım daha sıra futbola bile gelmedi. Zaten biz ülke olarak seyirciyiz genelde olduğu gibi. Çok konuşulacağı ve tarihe geçeceği kesin… Ama “Lanetli Dünya Kupası” diye mi yoksa “Unutulmaz Dünya Kupası” diye mi o kadar net öngöremiyorum.

- Bizleri kırmayıp, Dünya Kupası hakkındaki bu röportajı bizlere verdiğiniz için çok teşekkürler.
- Ben sizlere teşekkür ederim, iyi günler.

Röportajı yapan : Uğur Sever (https://twitter.com/Comandante__10)
Röportajı veren : Ahmet Selim Kul (https://twitter.com/ahmetselimkul)

0 yorum:

Yorum Gönder